Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Green-Swan Pharmaceuticals CR, a. s.

Menu
  • Vážení zákazníci, možnost osobního odběru na Lékárně Moráň je dočasně nedostupná. Děkujeme za pochopení. 

Turistická sezóna se rozjíždí ...

27. 3. 2018

Tak hurá do přírody – ale pozor na klouby

 Jaro je v plném proudu a rozjíždět se začíná i turistická sezóna. Během kratších či delších procházek do přírody můžeme konečně napravit to, co jsme přes letošní dlouhou zimu zanedbali. Můžeme si dopřát více pohybu v lůně přírody a častěji a lépe se věnovat svému tělu. Přes zimu jsme trochu zanedbali především pohybové ústrojí, a tak je potřeba dát patřičnou péči i svým kloubům.

 

   Vedle  úpravy jídelníčku nám na bolavé klouby mohou pomoci doplňky stravy se správným složením – tedy s obsahem glukosamin sulfátu, který zpomaluje úbytek kloubní chrupavky a napomáhá i dobrému pocitu z pohybu a života vůbec. Protože je to pohyb a vhodná a kvalitní strava, které našemu tělu prospívají nejvíce

   A co nám nabízí v tomto případě příroda? Při bolesti kloubů doporučují odborníci zařadit do jídelníčku pomeranče, které obsahují vysoký podíl vitaminu C. Pro zmírnění bolestí kloubů pomáhá také konzumace extra panenského olivového oleje. Další potravinou pro zmírnění bolesti kloubů je kefír, skvělé je i maso lososa. Zásadní je také dostatečný pitný režim. Voda pomáhá udržovat chrupavky mezi klouby dobře promazané a snižuje jejich tření, které způsobuje bolest.

    Možným vysvětlením problémů pohybového ústrojí je snížená chuť hýbat se, která především v zimním období u některých jedinců převládá. Je tu ale jaro, tedy ideální doba ke změně. Existuje několik zásad, které pomáhají bolest tlumit. Jednou z nich je právě pravidelný pohyb. Nejlépe samozřejmě ten v přírodě doplněný malou rozcvičkou. Skvělá je i móda posledních let v podobě nordic walkingu. Hůlky při této chůzi odlehčují právě kloubům, které jsou namáhány. 

   Například podle MUDr. Jany Hosové Lupínkové z pražského IKEMu je počtem 10 000 kroků za den charakterizován aktivní životní styl. Doporučuje, abyste ušli svých denních 10 000 kroků za 90 až 120 minut. Tento počet kroků za den představuje potřebný objem pohybového zatížení pro potřeby udržení zdatnosti a pozitivního ovlivnění nadváhy. Většina dospělých při sedavém způsobu života ujde za den mnohem méně. 

 A pak je tu samozřejmě váha. Každý kilogram navíc totiž představuje pro klouby, obzvláště pro kolena a kyčle, zvýšenou zátěž. Poprat se s obezitou je tedy dalším stavebním kamenem v boji s onemocněním pohybového aparátu. 

„Existují účinné látky pro zpomalování úbytku kloubní chrupavky, které mohou být velmi efektivním řešením,“ říká MUDr. Karel Metyš. „Přitom nejvíce testovaným z těchto látek je glukosamin sulfát. Je doporučovaný Evropskou ligou proti revmatismu a obsahuje ho řada léků a i doplňků stravy.“ 
 
 

Přidat nový komentář

Komentáře

Nebyl přidán žádný komentář.